ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΑΥΠΗΓΙΑΣ - ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ
ΠΛΟΙΟΥ - ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΩΣΗΣ (Με μπλε χρώμα γραμματοσειράς
είναι οι σωστές απαντήσεις)
Ονοματεπώνυμο:
........................................................................................ / Τμήμα
: ΒΝ
Α1. Αφού διαβάσετε
προσεχτικά τις παρακάτω προτάσεις, να τις χαρακτηρίσετε γράφοντας στη διπλανή
στήλη τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος,
αν είναι λανθασμένη : [Μονάδες 15 ]
1. Οι κύριες
διαστάσεις ενός πλοίου είναι το μήκος, το πλάτος και το ύψος.
|
ΛΑΘΟΣ
|
2. Το ολικό μήκος είναι η μεγαλύτερη,
κατά τον διαμήκη άξονα, διάσταση του πλοίου.
|
ΣΩΣΤΟ
|
3. Το βύθισμα του πλοίου είναι η
απόσταση του πυθμένα του από το βυθό.
|
ΛΑΘΟΣ
|
4. «Μήκος μεταξύ των καθέτων» ενός πλοίου είναι η απόσταση από την πρωραία
κάθετο μέχρι τον άξονα περιστροφής του
πηδαλίου.
|
ΣΩΣΤΟ
|
5.
Το κεντρικό τμήμα του πυθμένα, που είναι ενισχυμένο και αποτελεί το πρώτο
τμήμα που
κατασκευάζεται
κατά τη ναυπήγηση του πλοίου, ονομάζεται τρόπιδα ή καρίνα.
|
ΣΩΣΤΟ
|
Α2. Να γράψετε στην κόλα σας
στην ενδιάμεση κενή στήλη,
ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ, ε, στ που δίνει τη σωστή
αντιστοίχηση ανάμεσα στις προτάσεις της στήλης Α και
στις προτάσεις της στήλης Β του παρακάτω πίνακα
: [Μονάδες
15]
ΣΤΗΛΗ Α
|
ΣΤΗΛΗ Β
|
||||
1
|
Ονομάζουμε γάστρα
|
γ
|
α
|
την ευθεία
που προκύπτει από την τομή του βασικού επιπέδου αναφοράς πάνω στο διαμήκες
επίπεδο συμμετρίας
|
|
2
|
Ονομάζουμε πρόστεγο
|
δ
|
β
|
το
οριζόντιο επίπεδο αναφοράς για όλες τις κατακόρυφες διαστάσεις που περνάει
από την καρίνα
|
|
3
|
Ονομάζουμε επίστεγο
|
στ
|
γ
|
το κοίλο
μέρος του πλοίου που έρχεται σε επαφή με το νερό και είναι υδατοστεγές
|
|
4
|
Ονομάζουμε βασικό
επίπεδο αναφοράς
|
β
|
δ
|
τις
υπερκατασκευές στην πλώρη
|
|
5
|
Ονομάζουμε
βασική γραμμή αναφοράς
|
α
|
ε
|
τις
υπερκατασκευές στο μέσον του καταστρώματος
|
|
στ
|
τις
υπερκατασκευές στην πρύμνη
|
Α3. Να γράψετε στην 4η γραμμή κάθε πίνακα
ένα από τα γράμματα (α,β,γ,δ) που συμπληρώνουν με ορθό τρόπο
τις προτάσεις που παρατίθενται στην πρώτη γραμμή
: [Μονάδες
9]
1. Ονομάζουμε κοίλο :
|
|||
α.
|
το ύψος
της γάστρας του πλοίου που είναι έξω από το νερό.
|
β.
|
το συνολικό ύψος της γάστρας.
|
γ.
|
το μέρος
της γάστρας του πλοίου που είναι βυθισμένο στο νερό.
|
δ.
|
την
καμπυλότητα καταστρώματος με το ανώτερο σημείο στον κεντρικό άξονά του.
|
Σωστό
είναι το : β
|
2. Η πρυμναία κάθετος προσδιορίζεται :
|
|||
α.
|
σε
οποιοδήποτε σημείο της πρύμνης του πλοίου.
|
β.
|
στο
πιο ακραίο σημείο της πρύμνης.
|
γ.
|
στον άξονα περιστροφής του πηδαλίου.
|
δ.
|
στην
περιοχή της πρύμνης, στο σημείο που η ίσαλος σχεδίασης τέμνει τη γάστρα.
|
Σωστό
είναι το : γ
|
3. Επίπεδο συμμετρίας σε ένα πλοίο είναι :
|
|||
α.
|
το
εγκάρσιο επίπεδο που διέρχεται από το
μέσον της γάστρας.
|
β.
|
το διαμήκες κατακόρυφο επίπεδο που διέρχεται από το μέσον του
καταστρώματος.
|
γ.
|
το
οριζόντιο επίπεδο που περιέχει την ίσαλο σχεδίασης.
|
δ.
|
και τα
τρία επίπεδα που αναφέρονται στα προηγούμενα (α, β, γ).
|
Σωστό
είναι το : β
|
Α4. Να συμπληρώσετε τα κενά στις προτάσεις που
ακολουθούν χρησιμοποιώντας τους κατάλληλους
όρους: [Μονάδες
11]
I. Την καμπυλότητα που παρουσιάζει το κατάστρωμα ενός πλοίου με το
ανώτερο σημείο στον κεντρικό άξονά του ονομάζουμε κυρτότητα, ενώ την καμπυλότητα
του καταστρώματος με τα κοίλα προς τα πάνω με την οποία αυξάνεται το ύψος των
εξάλων στην περιοχές της πλώρης και της πρύμνης ονομάζουμε σιμότητα .
II. Ένα πλοίο που έχει το ίδιο βύθισμα σε όλο το μήκος του λέγεται ισοβύθιστο. Εφόσον δεν
συμβαίνει αυτό, τότε η διαφορά του πρωραίου από το πρυμναίο βύθισμα
καλείται διαγωγή του πλοίου. Αυτή
χαρακτηρίζεται ως έμπρυμνη αν υπερτερεί το πρυμναίο βύθισμα,
ή έμπρωρη αν συμβαίνει το αντίθετο.
Β. ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ :
B1. Τί ονομάζουμε: i) ίσαλο γραμμή και τί ii) ίσαλο σχεδίασης ; [Μονάδες 14]
i) ίσαλο
γραμμή ονομάζουμε
τη νοητή γραμμή που αντιστοιχεί στην κατακόρυφη θέση όπου η επιφάνεια της
θάλασσας τέμνει τη γάστρα.
ii) ίσαλο σχεδίασης ονομάζουμε την ίσαλο γραμμή που καθορίζει ο σχεδιαστής του
πλοίου ότι αυτό -με
πλήρες φορτίο- θα ισορροπεί σ' αυτήν τη θέση.
Β2. Γιατί το κύριο κατάστρωμα ενός πλοίου κατασκευάζεται: α) με κυρτότητα και β) με σιμότητα; [Μονάδες 14]
α) Η διαμόρφωση του
καταστρώματος με κυρτότητα επιτρέπει
στο νερό που πέφτει στο κατάστρωμα να αποχετεύεται από τα πλευρά.
β) Με τη σιμότητα περιορίζεται η
είσοδος θαλασσινού νερού στο κατάστρωμα (από κυματισμό)
Β3. Να ορίσετε το βύθισμα μέσης &
να προσδιορίσετε ακριβώς τη θέση που το μετράμε. [Μονάδες 8]
Το βύθισμα μέσης είναι το ύψος της γάστρας που είναι
βυθισμένο στο νερό, στη θέση της μέσης
τομής, δηλ. στο μέσον της
απόστασης ανάμεσα στην πρυμναία και στην πρωραία κάθετο.
Β4. i) Τί ονομάζουμε «ύψος των εξάλων»;
ii) Ποιά σχέση συνδέει το κοίλο, το βύθισμα & το ύψος
των εξάλων σ' ένα πλοίο;
[Μονάδες 14]
i) Ύψος των εξάλων ονομάζουμε το ύψος της
γάστρας του πλοίου που είναι έξω από το νερό.
ii) ΚΟΙΛΟ = ΒΥΘΙΣΜΑ + ΥΨΟΣ
ΕΞΑΛΩΝ
(Το κοίλο ισούται με
το άθροισμα του βυθίσματος συν το ύψος των εξάλων).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου