ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΕΩΣ (ΜΕΚ)
|
Κατάταξη των Μηχανών Εσωτερικής Καύσεως (ΜΕΚ)
|
Οι Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως (ΜΕΚ) (Internal Combustion Engines)
διακρίνονται σε τρεις κύριες κατηγορίες :
– στις εμβολοφόρες
παλινδρομικές
– στις περιστροφικές εμβολοφόρες
/ Wankel
– στους αεριοστρόβιλους
(gas turbines)
|
Οι εμβολοφόρες
παλινδρομικές MEK κατατάσσονται στις ακόλουθες κατηγορίες :
|
1. Ανάλογα με τον τρόπο ανάφλεξης του καυσίμου διακρίνονται σε :
– α) Μηχανές ανάφλεξης με σπινθήρα (ή βενζινομηχανές, ή κινητήρες Otto - spark
ignition engines)
– β) Μηχανές ανάφλεξης με συμπίεση (ή πετρελαιομηχανές, ή κινητήρες Diesel -
compression ignition engines)
– γ) Μηχανές Semi-Diesel
|
2. Ανάλογα με τον αριθμό των διαδρομών του εμβόλου για
την ολοκλήρωση του κύκλου λειτουργίας διακρίνονται :
·
Σε τετράχρονες
(four-stroke
engines)
·
Σε δίχρονες
μηχανές (two-stroke engines)
|
3. Ανάλογα με το είδος του καυσίμου που χρησιμοποιούν κατατάσσονται σε :
·
α) Μηχανές βαρέoς πετρελαίου (μαζούτ)
·
β) Μηχανές ελαφρών καυσίμων (πετρέλαιο ντήζελ
- βενζίνη)
·
γ) Μηχανές αερίων καυσίμων
|
4. Ανάλογα με τη γωνιακή ταχύτητα περιστροφής του
στροφαλοφόρου άξονα διακρίνονται σε μηχανές :
·
αργόστροφες με ταχύτητα
περιστροφής έως 350 rpm περίπου (κύριες μηχανές πλοίων)
— μεσόστροφες
με ταχύτητα περιστροφής έως 1500 rpm περίπου (μηχανές πλοίων, τρένων και
ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη)
— πολύστροφες
με ταχύτητα περιστροφής μέχρι 5000 rpm περίπου (μηχανές τροχοφόρων)
— ταχύστροφες
με ταχύτητα περιστροφής άνω των 5000 rpm (αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας,
αγωνιστικά αυτοκίνητα, δίτροχα μεγάλου κυβισμού)
|
5. Ανάλογα με τον αριθμό των κυλίνδρων διακρίνονται
:
— σε
μονοκύλινδρες
— σε
πολυκύλινδρες μηχανές
|
6. Ανάλογα με τη διάταξη των κυλίνδρων κατατάσσονται
:
— σε κατακόρυφες ή εν σειρά
— τύπου (V), (W), κλπ.
— αντιτιθεμένων κυλίνδρων (οριζόντιες-boxer)
— σταυροειδείς, αστεροειδείς,
πολυγωνικές, κλπ.
|
7. Ανάλογα με τον τρόπο ψύξεως των κυλίνδρων κατατάσσονται :
— σε υδρόψυκτες
— σε αερόψυκτες μηχανές
|
8. Ανάλογα με τον τρόπο συνδέσεως του εμβόλου και
του διωστήρα κατατάσσονται :
— σε
μηχανές με βάκτρο και ζύγωμα
— σε
μηχανές χωρίς βάκτρο και ζύγωμα
|
9. Ανάλογα με τον τρόπο, την πίεση, αλλά και την ποσότητα
του αέρα που εισάγεται στον κύλινδρο, κατατάσσονται:
— σε υπερπληρούμενες (supercharged)
— σε ατμοσφαιρικές μηχανές
(φυσικής αναπνοής, atmospheric-induction engines).
|
10. Ανάλογα με τη χρήση τους κατατάσσονται σε :
— μηχανές οχημάτων
— ναυτικές μηχανές
— βιομηχανικές μηχανές (που είναι σταθερές)
— μηχανές
αεροσκαφών, κλπ.
|
Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΕΩΣ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΤΟ ΦΙΝΑΛΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ «ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ» (1960)
Η τελευταία σκηνή από τη « Μανταλένα », της Φίνος Φιλμ : Η μοναδική μουσική του Μάνου Χατζιδάκι (ο οποίος σαν σήμερα, το 1994...
-
Για την καλύτερη κατανόηση του 2ου Κεφαλαίου (Συντελεστές Μορφής Πλοίου), παρουσιάζεται συμπληρωματικό υλικό : Για τη σύγκρι...
-
Σύγκριση φλογαυλωτών με υδραυλωτούς λέβητες Φλογαυλωτοί Λέβητες Πλεονεκτήματα Μειονεκτήμ...
-
ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΙΣΜΩΝ Γάστρα ονομάζεται το κοίλο μέρος του πλοίου που έρχεται σ' επαφή με το νερό και είναι υδατοστεγές ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου